İnternet sitenizin ziyaretçilerini arttırmak



İnternet kullanıcılarının en fazla kullandığı internet servislerinin başında arama motorları geliyor.

Arama motorları sayesinde her geçen gün artan internet sitesi arasından ihtiyacınıza yönelik internet sayfalarına ulaşmamız mümkün.

Web 2.0 süreciyle birlikte internette artan içerik miktarına paralel olarak şirketlerin internet sitelerinin Google gibi arama motorlarında yapılan aramalar sonucunda ön sıralarda çıkabilmesi oldukça zor bir hale geldi.
Herkes tarafından bilinen ve ziyaret edilen, güncel içeriği sahip büyük siteler bile arama motorlarından gelen ziyaretçi trafiğine oldukça fazla önem veriyor.

Şirketinizin internet sitesine arama motorlarında yapılan aramalar sonucunda gelecek ziyaretçi sayısını arttırmanız için sitenizi arama motorlarına göre optimize etmeniz gerekiyor.

Optimizasyon ile ilgili teknik çalışmaları sitenizi hazırlayacak olan şirket yapacak olsa bile, sizin bu konu hakkında fikir sahibi olmanız istediğiniz sonucu almanızda faydalı olacaktır.

Arama motoru optimizasyonu ile ilgili bilmeniz gereken temel kurallar:

Google gibi arama motorlarının asıl amacı, kullanıcılarına aradıkları en doğru içeriği sunabilmektir.

Bu sebeple şirketinizin büyüklüğü, marka bilinirliği, pazar payı gibi özellikleri arama sonuçlarında üst sıralarda çıkabilmeniz konusunda size hiçbir fayda sağlamaz.
Arama motorlarında yapılan arama sonuçlarında ön sıralarda çıkabilmeniz için site içeriğinizin kalitesi ve içerik miktarı önem taşır.

Bu sebeple sitenizde ürün ve hizmetleriniz hakkında mümkün olduğunca fazla içeriğe yer vermeniz, potansiyel müşterilerinizin yaptığı arama sonuçlarında internet sitenizde sunduğunuz içeriklere ulaşma şansını arttırabilir.
İnternet sitenizde yayınladığınız içeriği, ürünleriniz ve hizmetlerinizin teknik özellikleri ile sınırlamayın.
Örneğin bisiklet üreten bir şirketseniz; “Şehir için bisiklete binilebilecek adresler, doğa sporları yaparken bisiklete binilebilecek yerlerin tanıtımları, bisiklet bakımı, bisiklet kullanırken güvenlik kuralları” gibi ürün ve hizmetlerinizi kullanan müşterilerinizin ihtiyaç duyabileceği içeriklere internet sitenizde yer verin.
Arama motorlarının öncelikli olarak baktığı yer alan adınızdır.

Ana ürün ve hizmet grubunuzu tanımlayan kelimeleri internet alan adınızda kullanmak anahtar kelimeler açısından faydalı olur.
Örneğin firmaismi.com yerine firmaismibisiklet.com, firmaismiseyahat.com şeklinde alan adı kullanmanız size bir avantaj sağlayabilir.

Arama motorlarında alan adından sonra önem taşıyan özelliklerin başında URL’de yer alan dosya yapısı gelir

İnternet sitenizdeki dokümanlar için açıklayıcı kategoriler ve dosya adları vermeniz, sitenizi arama motorları tarafından daha iyi taranmasına da yardımcı olur.
www. firmasimi.com /sayfa1.html gibi sayfa adresleri yerine www. firmaismi.com/ bisikletler.html şeklinde sayfa içeriğini anlatan adres yapıları kullanmanız gerekir.
Gerekmedikçe metin yerine flash animasyonlar ve resimler kullanmamanızı öneririz.

Özellikle sitenizin menüsünün ve linklerinin sayfa kodlarında görünür olmasına özen gösterin.

Sitenizde yer alan sayfaların başlık etiketi, hem kullanıcılara hem de arama motorlarına belirli bir sayfa başlığının ne olduğunu belirtir.
Bir HTML dokümanda etiketi kullanın)
Tanım ("description") meta etiketinden faydalanın.

Bu etiketlerde sayfa içeriğini özetleyen iki veya üç cümleye yer verin.

Sayfa içerisinde yer alan içerikle ilgili başlıkları “başlık biçimlendirmesi etiketi” diye bilinen

,

gibi etiketler içerisinde kullanın
Sayfa içerisinde bulunan görsellerle ilgili “alt” etiketini kullanın ve görselle ilgili açıklamayı bu etikete ekleyin.

Örneğin dağ bisikletini gösteren resim için kodlarını kullanın.
Yazımızın başında da belirttiğimiz üzere sayfa kodlaması sırasında yapılacak teknik çalışmalar internet sitenizi hazırlayacak ajans tarafından yapılacaktır.

Ancak sizin bu konular hakkında fikir sahibi olmanız sitenizi hazırlayacak şirketi seçerken ve internet sitenizin hazırlanması sürecinde size fayda sağlayabilir.
Teknik çalışmalar oldukça önemli olmakla birlikte, arama motorlarında gelecek ziyaretçi sayınızı arttıracak olan “internet sitenizde yer alan içerik” olacaktır.
Kaliteli bir içerik için tavsiyemiz, içeriklerinizi oluştururken sitenizi ziyaret edecek olan müşterilerinizin beklentilerine göre hareket etmeniz.

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 yorum:

Yorumunuzun yayımlanması için konu ile alakalı yorumlar yapınız ve yorumlarınızda argo, küfür ya da reklam içerecek kelimeler kullanmayınız aksi takdirde yorumunuz yayınlanmayacaktır.
____________________________________________

!! Yorumuzu yazıp gönder butonuna bastıgınızda 'İsteğiniz gerçekleştirilemedi. Lütfen yeniden deneyin' gibi bir hatayla karşılaşabilirsiniz ama tekrar gönder butonuna basınca sorun düzelecektir